BPA sport marketing a.s.
HARFA BUSINESS CENTER–B
Českomoravská 2532/19b
190 00 Praha 9
IČ: 045 97 605
DIČ: CZ04597605
Extraliga ledního hokeje je nejpopulárnější domácí sportovní soutěží. Potvrzuje to aktuální výzkum Partnerství a sponzoring v Česku 2025, který realizovala v červnu agentura Incomind ve spolupráci s Go4insight na reprezentativním vzorku 1500 lidí. Extraliga nejen že zaujímá čelní příčky v žebříčku sledovanosti, ale z hlediska veřejných sympatií překonala všechny ostatní sportovní i kulturní aktivity. Spolu s hokejovou reprezentací tvoří nedílný základ důvěryhodného a pozitivně vnímaného sportovního prostředí.
Podle výzkumu sleduje extraligu ledního hokeje 41 % Čechů, což ji v kategorii profesionálních ligových soutěží řadí na absolutní vrchol. Zásadní roli zde hraje i mimořádný zájem ženské části populace, která v případě hokeje překonává obvyklá čísla sledovanosti jiných sportů. S tím souvisí i silné emocionální napojení – extraliga byla vyhodnocena jako nejsympatičtější aktivita napříč více než stovkou sledovaných projektů.
„Hokej má v české společnosti stále výjimečné postavení. Fanoušci oceňují nejen sportovní kvalitu, ale i atmosféru, tradici a hodnoty, které extraliga ztělesňuje,“ komentuje výsledky výzkumu Tomáš Drtina, ředitel agentury Incomind.
V rámci podpořené znalosti se mezi nejznámější subjekty i v tomto výzkumu řadí Jaromír Jágr, který patří mezi vůbec ty nejznámější s 88 %, společně s Davidem Pastrňákem (82 %), nad 60 % se z hokejových subjektů dostala hokejová Sparta Praha, těsně pod touto hranicí jsou Radko Gudas (58 %) či kladenští Rytíři s 57 %.
Vedle Tipsport extraligy je dlouhodobě velmi silná i česká hokejová reprezentace. Tu podle výzkumu sleduje 64 % obyvatel České republiky, přičemž zájem se drží vysoko jak u mužů, tak u žen. Mužská i ženská reprezentace zároveň patří také mezi vůbec nejsympatičtější týmy v očích veřejnosti.
„Hokej je prostě národní fenomén. A když se k němu přidá dobře nastavená společenská odpovědnost, vzniká něco, co přesahuje samotný sport,“ dodává Drtina s odkazem na fakt, že mezi sympatické aktivity patří i parahokejová reprezentace či akce Puky pomáhají.
Významnou roli v pozitivním vnímání hraje také charitativní rozměr hokejového prostředí. Projekt „O Kapku lepší hokej“, který spojuje Tipsport extraligu, Maxa ligu a další hokejové subjekty s aktivitami nadačního fondu Kapka naděje, se výrazně podílí na růstu povědomí i důvěry veřejnosti.
Kapka naděje se v oblasti „charita a pomoc lidem v nouzi“ umístila mezi TOP 5 nejznámějších projektů v České republice. Znalost projektu je výrazně vyšší u žen a u lidí s vyšším vzděláním – tedy v segmentech, kde se vytváří silná veřejná podpora a pozitivní reputace. Koneckonců jsou to právě ženy, které s hokejem na různých úrovních sympatizují.
„Spojení nejen Tipsport extraligy a Kapky naděje ukazuje, že i vrcholový sport může být hybatelem pozitivních změn ve společnosti. Pro fanoušky to není jen o gólech, ale i o emocích, solidaritě a podpoře dobré věci, což nepochybně dokázal i poslední ročník projektu O kapku lepší hokej, kdy se na pomoc dětem v boji proti poruchám krvetvorby vybralo přes 2,7 milionu korun,“ připojuje svůj pohled Petr Nitsche z BPA sport marketing, která za projektem stojí.
Zdroj: © Incomind & Go4insight | Červen 2025 | Partnerství a sponzoring v Česku 2025